понеделник, 4 юли 2011 г.

Review: Alt Track - "The Banana King" EP' 2011

Alt Track


Country : UK

Year : 2011

Label : Bomber Music

Genre : Alternative; Electro; Breakbeat

Web Site : Alt Track MySpace

Alt Track At Bandcamp


The Banana King


Alt Track са отскоро наоколо, и имат издаден един албум и това EP'. Тях ги определят и като drum and bass. Но тук, те не са drum and bass (да не се брои jungle заигравката в "Slave Song"). На първо слушане, ми звучат като електризиран pop, breakbeat, с dream клавири и малко китари. Иначе са танцувални, "вдигащи", "отнесени" dream насочени парчета. Тук са три на брой.
"Speakers" е меланхолично, танцувално с MC-ing. Поддържа една линия при ударните, като към третата си минута избива на house. Влече ги електрониката пичовете, видно е. Не много оригинално при първо слушане. Има лирики, опитващи се, да звучат дълбоки. Но има далеч по-яки творци, за интровертни сесии. Като заключение - модерно звучащо парче, с клавирна линия която не грабва особено.

Виж втората "Slave Song" започва обещаващо - една "размазана" мистична нотка, и близки до The Cure китарни акорди. Определено "хваща". Hip-hop речитативите които внасят раздвиженост и мечтателност, определено са попадение. Хипнотично hip-hop, dream-pop парче, което ми идва прекрасно, навън сред зеленината, заглущавайки посредствените радио станции, опитващи се да ме "облъчат". А jungle-а, breakbeat-а накрая прави атмосферата от мечтателно-спокойна в шизофренично-"отнесена"-злобна.
"White Nights" е последната композиция в това EP'. Тя внася мечти за талантливо спокойствие и бели красиви нощи. Бели е равно на чисти, вдъхновяващи. С времетраене от шест минути, но както и останалите две, се изнизва неусетно. Което говори, че все пак, парчетата са приятни и носят някакви усещания. Тук има ambient, dubby-chillout, тотален релакс на ума и тялото. А красивите вокали ме "отнасят" на една "разходка", високо над земята, и не ми остава нищо друго, освен да остана безмълвен и безтегловен. Имам чувството, че мога да управлявам космически кораб, и да летя, летя....
Добър опит на Alt Track да докарат Космоса при мен. Още мога да кажа, че звучат като софт версия на адреналиновите electro, alternative пичове от Enter Shikari (които са много по-китарно и вокално надъхани). При повече слушания, може и да се открият много и хубави елементи в музиката им. Очаквам цял, нов албум, и да ме израдват приятно с още по-"разчупени" hip-hop включвания, dub и ехо ефекти на точните места. Още може да вкарват китарни акорди, които да втежняват леко. Да, ще бъдат близко до Enter Shikari, но и ще бъдат истински dream, ambient, shoegaze проводник на пространството Земя-Космос. Както за моменти загатват тук в тези три композиции.

Добро 20 минутно electro пътешествие за jungle, hip-hop, electro, междугалактически воаяжи, космически кораби, астрологични фенове.
И после да се върнеш да разкажеш как е било. Аз съм в кораба отсреща. Побързай, докато не съм си пуснал отново този "трип"!.