понеделник, 27 юни 2011 г.

Review: 13 & God - "Own Your Ghost" 2011

13 & God


Country : USA; Germany

Year : 2011

Label : Anticon / Alien Transistor

Genre : Electro, Indie, Hip-Hop, Abstract, Experimental

Web Site : 13 & God at Anticon Records Web Site

13 & God MySpace


Own Your Ghost


За тях пише, че са hip-hop, indie, experimental, electro колектив. Аз ще добавя - те са невероятно як indie, electro, hip-hop, каквото-се-сетиш-яко колектив. Разбиващ и отвяващ. Уникални типове, съдейки по музиката им. Още нещо, което може да даде представа е, че това е проект от колаборацията между експерименталните hip-hop, indie хора от Themselves от Berkeley, California, и много добрата electro, indie rock група The Notwist от Германия.

За Themselves не мога да кажа нищо, понеже не съм ги слушал (разбира се ще поправя този пропуск), но за The Notwist гласувам с двете си ръце, и обезателно ги чуй. Много са добри. Аз като фен на работите на Blockhead, оставам изключително доволен и от този материал. Ч-ш-ш-ш-ш-ш, какво говоря. Това е Масивен, Всепомитащ Материал. Не можеш да не ми повярваш. Чуй Antipop Consortium, ако не можеш по някаква причина, да чуеш това, и ще добиеш лека представа за какво ти говоря. Само че тук има indie, dream pop, абе супер яки неща има в този албум. Космите ми настръхват докато го слушам. А "Old Age" е безобразно жестока композиция, правена да те "взриви" от кеф, с космичния си електро ритъм. Абсолютен култ. Виж "Death Major" колко тежък hip-hop може да бъде, а в следващият момент е най-размазаната мелодия. Тия хора са талантливи, от най-лекото пипане на клавирите, до най-шумния удар на соло барабанчето. Тук са 10 композиции, които те правят като товарен влак пълен с емоции, хубави. А ти пътуваш ли пътуваш, без да спираш по "спирките". Имах нужда от нещо такова. Е тия агенти влизат в топ листата ми за годината.
Определят ги още като dubby-glitch pop. Честно да си призная, има ги тия съставки тук, и как умело са забъркани, не ми се мисли.
"Death Minor" е folk, indie в началото, много "мое" парче. Минорно, weird, казвам ти, че албума е супер разнообразен. Няма комерс, само мелодии, които чувствам близки до малкия си мозък. "Death Minor" е космична. А тези агенти са яко в "филма".
Абстрактното indie "Armored Scarves" е една от най-добрите мелодии достигали до ушите ми, от години насам. Само заради това парче, тия хора заслужават да са с култов статус, и да делят сцена с най-големите indie rock, experimental групи.
Ако харесваш неконвенционален, незахаросан hip-hop, broken beat, electro, indie, нещата които издават Warp Records; Ninja Tune; яките агенти Archive, си "грабнат", знам го.
Мрачния "гаднярски" rap на "Sure As Debt" ще ти покаже, че има и "друг" rap, hip-hop. Е такъв, какъвто го правят някои артисти от Острова - там е истината. Послушай ме, няма да те излъжа.
Хайде чуй и "Beat On Us", и ми кажи, че не си заразен от folk rock епиката, и как прелива леко в hip-hop. това е истинска, неканализирана емоционална красота. И в това и е хубавото. Магия. А разложените бийтове правят "филма" приказка, в която ще потънеш. Последната дълбока hip-hop (ама истински) "бомба" "Unyoung" праща на разходка при най-добрите hip-hop, beat артисти от Великобритания.

В този албум, за мен, слабо парче няма, най-отговорно го твърдя. Това е класен electro, indie, broken beat, hip-hop, какъвто-си-помислиш-най-як албум, който "вдига", "разчупва", "помита" лошите мисли. Също като най-добрите антидепресанти. Вместо тях пробвай това, знам, че върши добра работа. "Own Your Ghost" бейбе, като за начало.
Яките гении не спят, те създават неща като "Own Your Ghost". Това не е албум който, можеш да изпуснеш с лека ръка. Любимо творение, което ме мята на едни други честоти, високо.

"Armored Scarves" и "Old Age" са две от нечовешките композиции на десетилетието. Вярвай ми, тогава света би бил едно по-дружелюбно място с тях, поне в моите очи. Пусни си ги сега и стани част от магията. Respect.